נקודות עיוורון של מעסיקים ועובדים בתהליך הגיוס
לוח הפלגות
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
ייצוא
מהארץ
ייבוא
לארץ

נקודות עיוורון של מעסיקים ועובדים בתהליך הגיוס

כדי לצמצם את נקודות העיוורון ולשפר את הסיכויים להצלחה, מומלץ להיכנס לנעליים של הצד השני ולהבין לעומק מה נדרש בתהליך הגיוס או חיפוש העבודה. לבנת קיזנר עם טיפים שמעסיקים ומחפשי עבודה צריכים להכיר
לבנת קיזנר / 23.09.24 / 10:29
נקודות עיוורון של מעסיקים ועובדים בתהליך הגיוס
23.09.24
נקודות עיוורון של מעסיקים ועובדים בתהליך הגיוס
לבנת קיזנר
23.09.24
לבנת קיזנר

מעסיקים - רוצים למצוא עובדים איכותיים לארגון שלכם? מחפשי עבודה - רוצים למצוא עבודה טובה גם בזמני משבר? אני מלווה מעסיקים בתהליכי גיוס בכירים שנים רבות ומגלה כל פעם מחדש שיש נקודות עיוורון בגיוס עובדים למול נקודות עיוורון של מחפשי עבודה בתהליך החיפוש. כדי לצמצם את נקודות העיוורון ולשפר את הסיכויים להצלחה, מומלץ להיכנס לנעליים של הצד השני ולהבין לעומק מה נדרש בתהליך הגיוס או חיפוש העבודה.

בכדי לסייע לכם להיכנס לנעליים של הצד השני, להלן מספר נקודות שמעסיקים ומחפשי עבודה צריכים להכיר:

 

1.אפיון משרה מפורט

מעסיקים שמעוניינים לגייס עובדים איכותיים חייבים להשקיע זמן באפיון משרה מדויק. במקום לפרט רק דרישות טכניות, יש לכלול גם תכונות אישיות נדרשות, אתגרי התפקיד, מטרות לטווח קצר וארוך, ומבנה הצוות. אפיון ברור ומפורט לא רק מושך את המועמדים הנכונים אלא גם מסייע לסנן מועמדים שאינם מתאימים.

למול זה השלב הראשון עבור מחפשי העבודה הוא להבין לעומק את אפיון המשרה שפורסמה. מעבר לדרישות הטכניות, יש לשים לב לרמזים שמדברים על התרבות הארגונית, הדרישות האישיות והאתגרים בתפקיד.

 

2. פרסום משרה מנצחת

תיאור המשרה צריך לבלוט בשוק רווי משרות. כדי לייצר עניין ולמשוך מועמדים טובים, כדאי לכלול בה מידע מעניין על התרבות הארגונית, תנאים ייחודיים, והזדמנויות להתפתחות אישית ומקצועית. טקסט מנוסח היטב עם תמונה המשדרת סביבת עבודה תומכת יכול להיות המפתח לקבלת פניות איכותיות.

למול זה מחפשי משרות צריכים להיות מודעים שמשרות עשויות להיות משוכתבות בצורה שיווקית, ולכן חשוב לקרוא בין השורות ולהבין מה באמת הארגון מחפש. חשוב גם לבדוק אם המשרה מתאימה ליכולות האישיות והמקצועיות, ובשום אופן לא לפנות למשרות שאינן מתאימות לכם.

 

3. חיפוש אקטיבי של מועמדים

במיוחד עבור תפקידים בכירים, חיפוש אקטיבי הוא קריטי. מעסיקים צריכים להשתמש בחברות ייעודיות בתחום ( Executive Search ) בכדי להגיע גם למועמדים שלא מחפשים עבודה באופן פעיל.

ולכן כמו שמעסיקים פונים למועמדים, כך גם מחפשי עבודה צריכים לחפש עבודה בצורה אקטיבית. פנייה יזומה דרך לינקדאין, השתתפות בכנסים מקצועיים ובניית רשת קשרים יכולה לחשוף הזדמנויות שאינן גלויות לעין.

 

4. ראיון טלפוני ופרונטלי ממוקד

לאחר סינון קורות החיים, ראיון טלפוני ראשוני יכול לחסוך זמן ולסייע לוודא שהמועמדים באמת מתאימים. השלב הבא הוא ראיון פרונטלי ממוקד, שבו חשוב להתרכז לא רק בשאלות טכניות, אלא גם בבחינת הערכים והגישה של המועמדים לעבודה ולארגון.

ולמול זה מחפשי העבודה חייבים לעשות הכנה לראיון טלפוני או פרונטלי והיא צריכה לכלול הכרת החברה והבנה איך להציג את היכולות והניסיון כך שיתאימו לצרכים של המעסיקים. חשוב לבנות סיפור אישי, שמשדר מקצועיות וערך מוסף.

 

5. מבחנים וסימולציות

מומלץ להשתמש במבחנים וסימולציות כדי לבדוק את הכישורים האמיתיים של המועמדים. סימולציות אמיתיות שמדמות את סביבת העבודה יכולות לחשוף הרבה מעבר לידע הטכני, ולגלות איך המועמד מתמודד עם מצבי לחץ, אתיקה ויכולת עבודה בצוות.

למול זה, כדי לעבור מבחנים וסימולציות בצורה מוצלחת על ידי מחפשי עבודה, יש להתכונן בצורה יסודית. כדאי לחפש מבחנים לדוגמה ולהתאמן על מצבים אמיתיים שניתן להיתקל בהם בעבודה.

 

6. בדיקת ממליצים

שלב חשוב שלא כדאי לדלג עליו. שיחות עם ממליצים מסייעות להבין את החוזקות והחולשות של המועמדים, ומספקות תמונה רחבה יותר על ההתאמה שלו לתפקיד ולארגון.

למול זה עבור מחפשי עבודה, זה חלק חשוב בתהליך וחשוב להצטייד בממליצים טובים שיכולים לשקף את החוזקות שלכם. כדאי לבחור ממליצים שמכירים את העבודה שלכם ויודעים להעביר את המסר בצורה שתומכת בכם.

 

7. מו״מ נכון על שכר

שלב המו״מ על השכר הוא קריטי ליצירת שביעות רצון הדדית. חשוב לנהל את השיחה בצורה פתוחה ומכבדת, ולהבין את הציפיות של המועמדים תוך התאמה לצרכי הארגון.

למול זה במשא ומתן על השכר, חשוב למחפשי העבודה להכיר את השוק ולהיות מוכנים להתפשר במידת הצורך על תנאים נלווים כמו שעות עבודה גמישות, הזדמנויות קידום או הטבות אחרות שיכולות להשלים את הפער הכספי.

 

8. שליחת חוזה ותיאום ציפיות מראש

לאחר שהוסכם על כל התנאים, חשוב לשלוח חוזה מסודר המפרט את כל ההיבטים שסוכמו, תוך תיאום ציפיות מלא עם המועמדים על התפקיד, האחריות והתנאים.

למול זה לפני שחותמים על החוזה כמחפשי עבודה, חשוב לעבור על כל סעיפי החוזה ולוודא שהכול תואם למה שסוכם. תיאום ציפיות נכון ימנע בעיות בעתיד ויבטיח העסקה לאורך זמן.

 

9. ליווי העובדים החדשים

גם לאחר החתימה על החוזה, יש לדאוג לליווי צמוד של העובדים החדשים בשלבי הקליטה וההשתלבות בארגון. הכנה נכונה יכולה לסייע להקטין את תקופת ההסתגלות ולשפר את חוויית העובדים.

 

למול זה כעובדים חדשים חשוב לאחר החתימה, לשמור על דיאלוג פתוח עם המעסיקים במהלך תקופת ההסתגלות. השתתפות יזומה בתהליכי חפיפה ולמידה תסייע להיקלט בצורה מוצלחת בארגון החדש.

 

 

לסיכום, בין אם אתם מעסיקים או מחפשי עבודה, הדבר המרכזי הוא לשים את עצמכם בנעליים של הצד השני. ההקבלה בין תהליך הגיוס לתהליך חיפוש העבודה מראה כמה חשוב לראות את התמונה המלאה, להבין מה הצד השני מחפש, ולהתאים את התהליך בצורה חכמה ואסטרטגית.

 

 


לבנת קיזנר היא מומחית בגיוס בכירים בארץ ובעולם בחברת  Hunter (Kestria Israel).  לבנת שימשה 16 שנים בתפקידי ניהול בכירים במגזר המסחר, התעשייה והשירותים ולכן לצד הניסיון בגיוס, היא מבינה את השפה העסקית ויש לה את היכולת לדבר למועמדים הבכירים בגובה העיניים.

 

חברת Hunter (Kestria Israel) הוקמה בשנת 2008 והיא שותפה בלעדית ברשת איתור הבכירים מהגדולות בעולם Kestria Global, ובכך היא מעניקה ללקוחותיה את השירות המתקדם ביותר בתחום איתור והתאמה של מנהלים בכירים למשרות בארץ ובעולם, תוך הקפדה על שירות מקצועי ודיסקרטי הן למעסיקים והן למועמדים. דוא״ל livnat@hunter.co.il נייד 052-3421616, www.hunter.co.il

 

 

 

 

 

הרשם לקבלת הטבות ועדכונים